Newsletter Tydzień w SEP

nr 390 / 5 - 11.06.2023

Newsletter Stowarzyszenia Elektryków Polskich

WYCIECZKA ODDZIAŁU SIEDLECKIEGO SEP DO WILNA

W dniach 26-29.05.2023 r. Oddział Siedlecki SEP zorganizował przy pomocy biura podroży Iwona Travel z Siedlec wycieczkę techniczno-krajoznawczą do Wilna. Pierwszego dnia wieczorem, po zakwaterowaniu się w hotelu, pojechaliśmy pod wieżę telewizyjną w Wilnie, gdzie zjedliśmy kolację. Dzięki obrotowej podłodze podczas kolacji można było podziwiać panoramę Wilna. Późnym wieczorem w małych grupach poszliśmy udaliśmy się na Stare Miasto.

Drugiego dnia zwiedzanie zaczęliśmy od Kościoła św. Apostołów Piotra i Pawła. Następnie pojechaliśmy do Muzeum Energetyki i Techniki mieszczące się w starej elektrowni nad Wilią. Następnie poszliśmy zwiedzać Stare Miasto, zaczęliśmy od Bazyliki archikatedralnej, a skończyliśmy na Ostrej Bramie.

Trzeciego dnia udaliśmy się na Cmentarz Na Rossie, a potem na Górę Trzech Krzyży skąd można było podziwiać przepiękną panoramę wileńskiego Starego Miasta. Następnie odwiedziliśmy Troki, gdzie spróbowaliśmy specjałów tradycyjnej kuchni karaimskiej. Po posiłku zwiedziliśmy Zamek w Trokach. Po powrocie do hotelu część osób poszła zwiedzić Zarzecze – artystyczną dzielnicę Wilna. Wieczorem odbyła się uroczysta kolacja koleżeńska.

Ostatniego dnia pojechaliśmy zwiedzać Stare Miasto w Kownie. Po zwiedzaniu zjedliśmy obiad próbując tradycyjnych dań kuchni litewskiej. Po obiedzie udaliśmy się w drogę powrotną do Siedlec.

opracowanie: Sławomir Laskowski – prezes Oddziału Siedleckiego SEP

zdjęcia Sławomir Laskowski i Dariusz Laskowski

Newsletter

Zapisz się za darmo i bądź na bieżąco z najnowszymi informacjami

z subskrybcji możesz zrezygnować w dowolnej chwili